Twan

Boeiuh

If you remember me, then I don't care if everyone else forgets. ― Haruki Murakami, Kafka on the Shore

Ik probeer me zo min mogelijk aan te trekken van anderen. En soms lukt me dat zelfs. Het probleem van zo'n houding is echter dat het ongemakken en (negatieve) consequenties met zich meebrengt. Als ik me bijvoorbeeld niks aantrek van de mening van mijn baas of van een klant, dan zal het toch verdomd moeilijk worden om mijn baan te behouden.

Ofwel, een actieve én een inactieve houding hebben beide consequenties. Tja. De vraag wordt dan: kan ik leven met de gevolgen van deze houding?

Hm. Mijn hoofd tolt een beetje nu. Ik zal er vast een keer op terug komen, maar laten we voor nu verdergaan met het onderstaande.

Een andere wereld

Ik houd van die persoonlijke, wat ruwe, documentaire-achtige, korte video's over en door creatieve en interessante mensen, mensen die een verhaal vertellen, die me een wereld laten zien die ik (nog) niet ervaren heb, maar waarvan ik me wel een voorstelling kan maken, zelfs wanneer ik het niet helemaal kan doorgronden. En als het dan ook nog gaat over muziek, dan heb je me helemaal.

Hayden Silas Anhedönia - The Mastermind Behind Ethel Cain

In deze video vertelt 'never was' over de artiest achter het alter ego(?) 'Ethel Cain' en probeert te duiden hoe zij verschilt van Ethel, en wat de overeenkomsten tussen persoon en personage zijn. De video begint met een geluidsopname van een interview met Hayden. Zij zegt daarin:

I have two philosophies. One: do what makes you happy, as long as it doesn't hurt other people. And two: don't try to help everybody at once, try to help who you can, who's within your reach. If you try to help carry their load, and they try to help carry your load, you have more energy and you're not weighed down and then they can help others. And then it's just like a domino-effect and it radiates outwards. So instead of one person trying to carry the weight of the world, we're just helping our neighours, we're helping our friends and our immediate circle. And if everyone does that, it radiates out.

Ik vind dat een erg aantrekkelijke gedachte. Het zou wel eens dé grondhouding kunnen zijn die je moet aannemen om niet helemaal maf te worden in dit extreem verbonden, werelwijde web van... alles.

Jinjer | Audiotree From Nothing

De leden van Jinjer vertellen over het verleden van de band, de manier waarop zij hun muziek schrijven, hun kunst en hun relaties in dit interview, doorspekt met live uitvoeringen van een aantal van hun nummers.

The Original Ano | Goto Mariko

Goto Mariko staat in Japan bekend als een 'mooie, exentrieke persoon', maar tegelijkertijd is ze erg op zichzelf dus er is niet veel over haar bekend, anders dan wat er te vinden is over haar artistieke carière als een jazz-punk fusion artiest. Door: NihonJohn ("Hi. I make b-rate videos about Japan and otaku-related stuff.")

The Rick Rubin Interview

Rick Beato interviewt hier de beroemde producer Rick Rubin. Het deel wat ik vooral interessant vond, was wat Rubin had te vertellen over Johnny Cash's versie van het Nine Inch Nails nummer 'Hurt' en hoe ze de emotie vonden in dit nummer.

En verder...

Ik heb een nieuwe pagina gemaakt waar ik mijn favoriete muziekalbums (op Spotify) op bij ga houden.

Meer muziek en wat andere video's